منتدى كلية تجارة دمياط
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى كلية تجارة دمياط

twister group

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة

ElBob&
Admin
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin
Admin

المزاج : عالى

يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة Empty
مُساهمةموضوع: يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة   يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة Icon_minitimeالأحد 23 أغسطس - 17:08

الحلقة العاشرة
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
سبنا أبوجهل وإبليس فين يا شباب فيييييييين ؟؟ .. آه .. في موقف لا يحسدوا عليه أمام الجرسون وهو بيبص لهم شذرا عشان أبو جهل معاهوش فلوس .. وحكاية المحفظة دي يعني !!!! .. شكله شاف أشكال من دي كتير قبل كده .. المهم .. إبليس أنقذ الموقف بكارت الفيزا .. دفع المبلغ صاغرا .. وخرجوا من الفندق جرى .. وصلوا مكان الة .. مافيش ة .. آآآآآآآآآه .. بس المرة دي الونش .. مش الحرامية .. وبعدين في المطب ده .. لا معاهم فلوس ولا ة .. وأبو جهل من غير بطاقة .. في موقف لا يحسدوا عليه بصراحة
سألوا فين مكتب المرور ؟؟ في آخر الدنيا .. مشواااااااار .. برد .. ومطر .. حالتهم تصعب على الكافر .. هههههههه .[img:6ef8][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] وشوية ولقوا القزايز بتتحدف عليهم من الشبابيك .. والصواريخ .. وفين يوجعك .. يادي ال
أبو جهل – إيه يا إبليس ده .. بيحدفوا علينا القزايز ليه ؟؟ وإيه النار دي ؟؟
إبليس – لا ماتاخدش في بالك .. دي عادة انا عودتهم عليها .. آخر يوم في السنة يرموا القزايز من الشبابيك عشان تاخد معها الذنوب بتاعة السنة .. ويبدأوا من جديد ذنوب جديدة وأعمال شريرة أكتر
أبو جهل – ومعقول فيه حد بيصدق التخلف ده ؟؟
إبليس – كتير يا بو الحكم يا حبيبي .. أديك شايف اهوه .. الشيطان شاطر
أبو جهل – معقول حالهم وصل للدرجة دي؟؟.. ده انت كده بصراحة
إبليس – المهم بقى هنعمل ايه في الورطة اللي احنا فيها دي ؟؟ .. لازم نشاور لة توصلنا لغاية المرور .. معاناش فكة نركب تاكسي
يشاوروا لعدة ات .. اللي يطنشهم ويجري ..
واللي يعمل نفسه هيقف ويهوشهم وبرضه يجري ..
واللي يقرب منهم ويطرطش عليهم مية المطر .. ويجري
لحد ما نفسهم انقطع وغرقوا ميه
شوية وة قربت منهم .. بعدوا عنها احسن تطرطش عليهم .. وقفت الة والشاب اللي سايق الة شاور لهم يركبوا .. نطوا جوه الة مش مصدقين نفسهم .. لقوا مفاجأة صعبة أوي أوي
الشاب مشغل قرآن في الة .. إيه الحظ ده يا ناس .. إبليس بقى عمال الأرض تنخسف بيه ويتوجع ويتلوى من القرآن ..وأبو جهل ما بين انه متضايق جدا .. وبين انه قاعد يسمع وبيتلذذ جدا بجمال القرآن ..
الشاب – معلش يا جماعة .. الجو صعب شوية اليومين دول .. تحت أمركم .. تحبوا أوصلكم فين ؟؟
أبو جهل – لامؤاخذة يا بني .. الة الونش سحبها .. وعايزين نروح المرور نجيبها
الشاب – نروح حالا ان شاء الله .. أنا قلت برضه مش معقول حد يخرج يتمشى في يوم زي ده
أبوجهل – طبعا أكيد كله مهيص النهارده وبيحتفل بالكريسماس .. إنت أكيد جاي من حفلة
الشاب – أعوذ بالله .. لا ياحاج أنا زيكم كده ان شاء الله .. ماليش في الحاجات دي .. اللي يحب القرآن ما يروحش الأماكن دي
أبو جهل – يعني معقول مش بتحتفل راس السنة ؟
الشاب – باحتفل بيه بطريقتي .. هههههه .. مش احتفال طبعا .. بس اليوم ده مش هاعديه كده ان شاء الله
أبو جهل – مش فاهم .. يعني بتحتفل وللا مش بتحتفل ؟؟
الشاب – أقول لحضرتك .. أنا وجماعة اصحابي كده قعدنا نحسبها كده .. لقينا النهارده هيبقى أول ليلة من ليالي العشر الأوائل في شهر ذي الحجة .. ودي أيام فضل العمل الصالح فيها كبير جدا .. فقلنا في الوقت اللي الناس فيه غرقانة في المعاصي احنا نعمل عمل صالح ونتجمع على الصلاة وتلاوة القرآن .. و إمام المسجد اللي جنبنا عمل لنا درس .. وانا كنت معاهم بس نزلت اشتري لهم عشا
أبو جهل – معقول ؟؟ .[img:6ef8][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] فيه حد بيعمل كده دلوقت ؟؟
الشاب – هي يمكن غريبة شوية .. بس اصحابي كتير بيعملوا كده دلوقت .. يعني هو اللي معقول ان الناس ترقص وتسكر لغاية الفجر ؟؟ .. أقول لحضرتك .. إيه رأيكم تيجوا معايا .. شكلكم برضه ما لكمش في السهرات والكلام الفارغ ده .. والله تبقى فرصة كويسة
أبو جهل يتلفت بحثا عن إبليس .. يلاقيه في قمة الرعب من الكلام اللي بيسمعه ووشه عمال يجيب ألوان .. ومش قادر ينطق[img:6ef8][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
أبو جهل – لا يابني .. شكرا شكرا .. احنا يا دوب نوصل المرور عشان نلحق نجيب الة .. وقتنا ضيق واتأخرنا جدا
الشاب – بس ما يصحش والله أسيبكم في الجو ده .. صدقني يا حاج عادي جدا .. ياريت تشرفونا
أبو جهل – لا يا بني .. شكرا شكرا .. كفاية تعبناك معانا
الشاب – طيب على أي حال احنا وصلنا المرور اهه .. طيب اسمحوا لي بس .. من غير ما تكسفوني .. مادام مش هتيجوا معانا لازم تتعشوا بقى .. كفاية المطرة والبرد اللي في الشارع .. اتفضلوا ( يعزم عليهم بالساندوتشات) [img:6ef8][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
أبو جهل – لا لا .. أنا متعشي .. شكرا .. مش عايز
الشاب – لا لا يمكن .. هازعل جدا والله .. اتفضلوا .. دي مش عزومة
أبو جهل وإبليس ياخدوا الساندوتشات تحت ضغط إلحاحه .. ويسلم عليهم ويمشي
أبو جهل يبص لإبليس .. تقريبا هيعيط من اللي سمعه .. إبليس متغاظ جدا[img:6ef8][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] ومش قادر يبص في وش أبو جهل

أبو جهل – إيه الكلام اللي انا سمعته ده يا إبليس .. معقول فيه شباب غير اللي شفناهم في السهرة
إبليس (بحسرة) – أيوه .. فيه[img:6ef8][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
أبو جهل – كتير ؟؟
إبليس – للأسف بدأوا يكتروا اليومين دول .. ومش قادر اعمل لهم حاجة .. أهو شفت الواد ده .. كان مشغل القرآن في الة .. أجي له منين ده ؟؟
أبو جهل – وبعدين دول مش زي العالم التعبانة اللي بتوديني عندهم دول .. شوف عزم علينا ازاي بالساندوتشات وهو ما يعرفناش .. العالم بتوعك دول كل ما نروح عندهم يقلّبونا
إبليس – طب خلينا نخلص شغلانة المرور دي ونروح بقى
يدخلوا المرور .. يستلموا الة .. ويروحوا الفندق .. الاحتفالات لسه شغالة .. داخلين بالة .. احتياطات أمن جامدة بره الفندق .. الأمن يوقفهم عند حاجز خارج باب الفندق .. يظهر فيه شخصيات مهمة في الحفلة

يتبع ان شاء الله
http://www.yommix.com
ElBob&
تويستراوى ماسى
تويستراوى ماسى
ElBob&

المزاج : الحمد على كل شىء

مُساهمةموضوع: رد: يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة   يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة Icon_minitimeالأحد 23 أغسطس - 18:45

مشكوررررررررر يا حودا
ضى القمر
تويستراوى فضى
تويستراوى فضى
ضى القمر

مُساهمةموضوع: رد: يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة   يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة Icon_minitimeالأحد 23 أغسطس - 19:09

thanks admin
night.wolf
تويستراوى ذهبى
تويستراوى ذهبى
night.wolf

مُساهمةموضوع: رد: يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة   يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة Icon_minitimeالأحد 23 أغسطس - 22:00

مشكور يا حوده :س:
Dark_MasTeR
تويستراوى ماسى
تويستراوى ماسى
Dark_MasTeR

المزاج : تمام الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة   يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة Icon_minitimeالجمعة 4 سبتمبر - 9:07

توبيك جميل يا حودا يا حبيب هيرتى تسلم يا غالى

https://teggara.hooxs.com
الجزار
تويستراوى عادى
تويستراوى عادى

المزاج : رايق جدا

مُساهمةموضوع: رد: يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة   يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة Icon_minitimeالجمعة 13 نوفمبر - 1:18

يوميات ابليس وقريش الحلقة العاشرة
صفحة 1 من اصل 1